Ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing)
είναι ένας όρος που ακούς όλο και πιο συχνά στην επιχειρηματική του δραστηριότητα. Τον αγνοείς επανειλημμένως αλλά αυτός εμφανίζεται συνέχεια μπροστά σου.
Είσαι παραδοσιακός ή νέος επαγγελματίας και εργάζεται με ζήλο ΜΕΣΑ στην επιχείρησή σου.
Στο συγκεκριμένο άρθρο θα σου πω πως και γιατί πρέπει να δουλέψεις ΠΑΝΩ στην επιχείρησή σου.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένας ΌΡΟΣ, και αυτό γιατί περιλαμβάνει πολλές προωθητικές ενέργειες για προϊόντα ή υπηρεσίες, με χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.
Το online marketing είναι μακράν το πιο δυνατό κομμάτι του ψηφιακού μάρκετινγκ. Τα παραδοσιακά μέσα όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά κ.α. γίνονται ολοένα και λιγότερο δημοφιλή, δίνοντας μεγαλύτερη δυναμική και δημοτικότητας στο online marketing.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ ήρθε για να αντικαταστήσει το παραδοσιακό. Είναι η επέκταση και η εξέλιξη του παραδοσιακού μάρκετινγκ, και αυτό γιατί η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας μας προσφέρει πολλά και πιο ακριβή εργαλεία στόχευσης κοινού από ότι είχαμε μέχρι που πριν μία εξατία περίπου.
Το online marketing είναι μακράν το πιο δυνατό κομμάτι του ψηφιακού μάρκετινγκ. Τα παραδοσιακά μέσα όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά κ.α. γίνονται ολοένα και λιγότερο δημοφιλή, δίνοντας μεγαλύτερη δυναμική και δημοτικότητας στο online marketing.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ ήρθε για να αντικαταστήσει το παραδοσιακό. Είναι η επέκταση και η εξέλιξη του παραδοσιακού μάρκετινγκ, και αυτό γιατί η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας μας προσφέρει πολλά και πιο ακριβή εργαλεία στόχευσης κοινού από ότι είχαμε μέχρι που πριν μία εξατία περίπου.
Όμως ποια είναι τα εργαλεία αυτά που μας προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία και γιατί είναι πιο αποτελεσματικά από τα παραδοσιακά?
Θα αναφέρω μερικά από τα πιο Βασικά εργαλεία του digital marketing τα οποία Θα αναλύσουμε ένα προς ένα σε επόμενα άρθρα
1 Ιστοσελίδα, website (παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο)
2 Αdword, keywords, Report (Google Search)
3 S.E.O. (search engine optimization)
4 Social Media (Facebook Instagram κ.α.)
5 Contents, blog (περιεχόμενο επικοινωνίας)
6 e-mail campaign
Όμως γιατί είναι πιο αποτελεσματικό το digital από το παραδοσιακό μάρκετινγκ
1 κόστος διαφήμισης
Στο ψηφιακό marketing το κόστος παραγωγής μιας διαφήμισης είναι κατά πολύ φθηνότερο από την παραδοσιακή, και το κόστος διανομής σχεδόν μηδαμινό. Κάποια από τα εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ δίνουν τη δυνατότητα στην επιχείρηση να προβάλλει την υπηρεσία ή το προϊόν σε 1.000 ή 2.000 άτομα με πολύ μικρό κόστος από ότι παλαιότερα.
Για παράδειγμα στο facebook μπορεί να αναρτηθεί και να προβληθεί μία διαφήμιση μόλις με 2 ευρώ την ημέρα και η αλληλεπίδραση της να φτάσει και να ξεπεράσει τα 2.000 άτομα μέσα σε λίγες μόνο ημέρες.
2 ακριβή στόχευση κοινού
Όσο ανεβαίνει η χρήση του διαδικτύου, από εμάς, τόσο εμπλουτίζονται και οι πληροφορίες που μαζεύει αυτό για εμάς.
Το διαδίκτυο ξέρει τι τύπος είμαστε, γνωρίζει τι ηλικία έχουμε, τι φύλο, ποια μουσική μας αρέσει, τι προτιμήσεις έχουμε στο φαγητό, τι μας διασκεδάζει, τα χόμπι μας και την αγοραστική μας δυνατότητες.
Οι αναζητήσεις μας στο διαδίκτυο και η χρήση των social media αναβαθμίζουν καθημερινά το κοινωνικό μας και το αγωνιστικό μας προφίλ δίνοντας άθελά μας τις πληροφορίες εμείς οι ίδιοι.
Με τα κατάλληλα εργαλεία του digital marketing που μπορούμε να στοχεύσουμε με ακρίβεια το αγοραστικό μας κοινό εκμεταλλευόμενοι το στίγμα που έχουν αφήσει από μόνοι τους στο διαδίκτυο.
Ποτέ στο παρελθόν δεν μπορούσαμε να έχουμε τόσο ακριβή στόχευση.
Όσο ανεβαίνει η χρήση του διαδικτύου, από εμάς, τόσο εμπλουτίζονται και οι πληροφορίες που μαζεύει αυτό για εμάς.
Το διαδίκτυο ξέρει τι τύπος είμαστε, γνωρίζει τι ηλικία έχουμε, τι φύλο, ποια μουσική μας αρέσει, τι προτιμήσεις έχουμε στο φαγητό, τι μας διασκεδάζει, τα χόμπι μας και την αγοραστική μας δυνατότητες.
Οι αναζητήσεις μας στο διαδίκτυο και η χρήση των social media αναβαθμίζουν καθημερινά το κοινωνικό μας και το αγωνιστικό μας προφίλ δίνοντας άθελά μας τις πληροφορίες εμείς οι ίδιοι.
Με τα κατάλληλα εργαλεία του digital marketing που μπορούμε να στοχεύσουμε με ακρίβεια το αγοραστικό μας κοινό εκμεταλλευόμενοι το στίγμα που έχουν αφήσει από μόνοι τους στο διαδίκτυο.
Ποτέ στο παρελθόν δεν μπορούσαμε να έχουμε τόσο ακριβή στόχευση.
3 δυνατότητα μέτρησης αποτελεσμάτων
Με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων μπορούμε ανά πάσα στιγμή να δούμε τι απήχηση έχει η διαφήμισή μας, τι κοινό την έχει διαβάσει, πως έχει η αλληλεπίδραση πάνω σε αυτήν, και πόσο κοντά είμαστε στο στόχο μας.
Το πιο σημαντικό στη συλλογή όλων αυτών των πληροφοριών είναι ότι η χρήση εργαλείου ψηφιακού μάρκετινγκ μας δίνει τη δυνατότητα να διορθώσουμε όποτε εμείς επιθυμούμε το κοινό μας, τον τρόπο επικοινωνίας μας και οποιαδήποτε άλλη παράμετρος προκειμένου να κάνουμε τη διαφήμισή μας αποδοτικότερη
Στο παρελθόν μετά την δημοσίευση της καταχώρησης μας ένα περιοδικό δεν μπορούσαμε να κάνουμε καμία απολύτως αλλαγή.
Με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων μπορούμε ανά πάσα στιγμή να δούμε τι απήχηση έχει η διαφήμισή μας, τι κοινό την έχει διαβάσει, πως έχει η αλληλεπίδραση πάνω σε αυτήν, και πόσο κοντά είμαστε στο στόχο μας.
Το πιο σημαντικό στη συλλογή όλων αυτών των πληροφοριών είναι ότι η χρήση εργαλείου ψηφιακού μάρκετινγκ μας δίνει τη δυνατότητα να διορθώσουμε όποτε εμείς επιθυμούμε το κοινό μας, τον τρόπο επικοινωνίας μας και οποιαδήποτε άλλη παράμετρος προκειμένου να κάνουμε τη διαφήμισή μας αποδοτικότερη
Στο παρελθόν μετά την δημοσίευση της καταχώρησης μας ένα περιοδικό δεν μπορούσαμε να κάνουμε καμία απολύτως αλλαγή.
4 απήχηση κοινού από άλλες χώρες
'Ενα e-shop για παράδειγμα που βρίσκεται στην Ελλάδα, χωρίς την ψηφιακή προώθηση, δεν θα μάθαινε ποτέ κανείς εκτός χώρας την ύπαρξη του.
Στοχεύοντας αντίστοιχα μέσω Google και facebook το κοινό που την ενδιαφέρει μπορεί να κάνει πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
'Ενα e-shop για παράδειγμα που βρίσκεται στην Ελλάδα, χωρίς την ψηφιακή προώθηση, δεν θα μάθαινε ποτέ κανείς εκτός χώρας την ύπαρξη του.
Στοχεύοντας αντίστοιχα μέσω Google και facebook το κοινό που την ενδιαφέρει μπορεί να κάνει πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Φυσικά δεν είναι μόνο αυτά τα προτερήματα του digital marketing.
Αν έχεις απορίες ή χρειάζεσαι και άλλες πληροφορίες και δεν μπορείς να περιμένεις τα επόμενα άρθρα,
μπορείς να μου στείλεις προσωπικό email στην παρακάτω φόρμα ή μήνυμα μέσω facebook
όπου θα σου απαντήσω σε κάθε σου απορία χωρίς κανένα κόστος
Με Εκτίμηση
Χρυσικόπουλος (Gash) Κωνσταντίνος
C.E.O. 49studio.gr
Χρυσικόπουλος (Gash) Κωνσταντίνος
C.E.O. 49studio.gr